úterý 12. dubna 2016

Špatný konce knížek

Jestli mě něco fakt štve, jsou to špatný konce. Nebudeme se pouštět do úvah o životě - mohla bych z toho chytit depresi a skočit ze skály/zapíchnout se dýkou/zamilovat se do záporáka. Zůstaňme u špatných konců knih. Nemyslím špatný ve smyslu úmrtí hlavní postavy nebo vyplavení celý vesnice. Špatný, jakože trapný. 
Maturitní ročník vás donutí číst tak 7x víc knížek měsíčně, než byste normálně přečetli (pěknej pokus, maturito, ale vyvoláváš ve mně spíš divný úvahy než nějakej pocit vzdělání). Máte tak krásnou možnost číst různá literární díla hezky za sebou a pěkně výživně je zkritizovat. 

POZOR, ASI PŘIJDE SPOILER

Při mojí smůle se mi podařilo číst nejdřív Petra a Lucii a hned potom Romea, Julii a tmu. 
Petr a Lucie je taková ušlechtilá nuda. Zamilujou se, pak chvilku brečej, protože Péťa půjde do války, Lucka pak navrhne, že se stavěj do kostela a když tam vkročej....spadne na ně sloup. Všichni mrtví, šmitec. Dobrý. Všichni spokojený (až na hlavní postavy tý knihy, ale těm už je to vlastně jedno). Čtenář jásá, protože to bylo dramatický, a i když se nedostali ani na třetí metu, je to celkem uspokojivej příběh s fakt dobrym koncem. 

Na druhou stranu Romeo, Julie a tma je fakt hustá novela, spoustu akce, skvělej jazyk, napětí, všechno zasazený do časů druhý světový (což není vždycky tak dobrý, ale tady jo). Hlavní postava Pavel se zamiluje do židovky Ester, kterou u sebe nechá natajno bydlet. Jenže Ester pak začnou honit, ona už to nevydrží a vyběhne na ulici, kde je jasný, že jí zastřelej. 

A tady nastává chvilka na fakt hustej konec - Ester dramaticky porazí Pavel na zem a nechá se zastřelit místo ní/Ester se zvládne schovat, ale Pavel si myslí, že umřela a zabije se/Ester to nedá a místo vyběhnutí na ulici se oběsí na žvejkačce, kterou kdysi žvejkal Pavel/...
Já nevím, cokoliv. Ale ne, že jí fakt zastřelej a Pavel si řekne, že v pohodě a bude dál žít. 

KONEC SPOILERU

Tohle mě fakt nebaví. Nevím, jestli jsem zdegenerovaná debilníma americkejma filmama nebo jestli mám jenom vysoký nároky. Každopádně mě mrzí, když tak dobrej kus skončí skoro jako fotoromán v bravíčku. 

Žádné komentáře:

Okomentovat